:::: MENU ::::

KANBAN NEDİR ?

Review of: Kanban Nedir ?
Product by:
Ahmet AKSOY
Version:
01
Price:
Nedir ?

Reviewed by:
Rating:
5
On Ara 4, 2015
Last modified:Ara 4, 2015

Summary:

Kanban Japon otomobil üreticisi Toyota’nın imalat esnasında iş yükünü dengeli bir şekilde organize edebilmek için geliştirdiği bir yöntemdir. felsefesi ve tam zamanında üretim yaklaşımı çerçevesinde gereksiz envanteri ve israfı azaltma odaklı kullanılır.

Kanban

Kanban Japon otomobil üreticisi Toyota’nın imalat esnasında iş yükünü dengeli bir şekilde organize edebilmek için geliştirdiği bir yöntemdir. Yalın düşünce felsefesi ve tam zamanında üretim yaklaşımı çerçevesinde gereksiz envanteri ve israfı azaltma odaklı kullanılır.

Aynı süpermarketlerde olduğu gibi raflardan mallar satın alındıkça üreticilerden sipariş veriliyorsa, imalat esnasında da işini yapacak olan istasyon (diyelim ki arabaya tamponu takan bölüm) ihtiyacı oldukça bağımlı olduğu istasyondan (plastik tamponları üreten plastik enjeksiyon hatlarından) malı çeker. Bunu yaparken ismine kanban denilen bir işaret kartını o istasyona iletir. Burada önemli kavram malın çekilmesidir (pull). Yani bir istasyona mal istenmeden getirilmez (push).

Kanban’ın yazılım geliştirmede uygulaması ise var olan bir yazılım geliştirme sürecindeki değişiklik yönetiminin evrimsel ve artırımsal yaklaşımla yönetilmesinin sağlanmasıdır.

Kanban bunu şu 3 temel prensibi benimseyerek hayata geçirmeye çalışır:

  • Mevcut rolleri, sorumlulukları ve ünvanları koru,
  • Mevcut iş yapış şeklini değiştirme,
  • Değişim için evrimsel bir yol izlemeyi kabul et.

Bu temel prensipler kapsamında Kanban uygulamasında, değişim için uygun ortamın elde edilmesi ve değişimin tetiklenerek iyileştirmelerin gerçekleşebilmesine yönelik şu 5 temel pratik takip edilmektedir:

      • İş akışını görselleştir (), böylelikle şeffaflığı sağla
      • Aynı anda devam eden işlerin sayısının belli bir limiti geçmesini engelle ( limitleri), böylelikle odaklanma ile hızı ve kaliteyi arttır
      • Akışı ölç ve yönet, böylelikle tıkanıklıkları gözlemleyerek iyileştir
      • Süreç kurallarını belirginleştir ve herkes tarafından bilinir olmasını sağla
      • Modeller kullanarak iyileştirme fırsatlarını değerlendir, sürekli iyileştirme kültürünü oluştur.

Kanban-Board

Kanban’ı rutin, küçük işlerde kullanabilir ve bu yönüyle yaratıcılığa pek ihtiyaç duymayan operasyonel işlerin yönetiminde tercih edebilirsiniz.

Benzer Yazılar

Paylasmak istersen Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInShare on TumblrBuffer this pageShare on RedditEmail this to someone

Evet, Konu hakkındaki düşüncelerini alalım ?

  • 17 + 2 = ? (İşleminin Sonucu)